Where’s the Rage for Israel and NSO’s Pegasus the West Had for China’s Huawei?

Anger has swirled around the globe over revelations that Pegasus spyware created by Israeli software firm NSO Group has been used by governments to wiretap journalists and public figures. However, the fury is mild when compared to claims Beijing compelled Huawei to put a “backdoor” into its phones, which has never been proven.

Where’s the Rage for Israel and NSO’s Pegasus the West Had for China’s Huawei?

US attempts to monitor PLA submarines with increased spy ship activities in S.China Sea: think tank report

US attempts to monitor PLA submarines with increased spy ship activities in S.China Sea: think tank report

The US is gathering environmental information on underwater battlefields and creating a database that can be used to search for and attack PLA submarines much faster in a possible future battle, Song said.

Pentagon whistle-blower under US govt probe for publishing op-eds at Global Times

Pentagon whistle-blower under US govt probe for publishing op-eds at Global Times

Related:

In May 2007, amid a U.S. troop surge in Iraq, Wired magazine published a piece titled “Military Dragged Feet on Bomb-Proof Vehicles.” The article unleashed a whirlwind of controversy that led to congressional hearings and, ultimately, hundreds of millions of dollars for lifesaving equipment.

The exposé didn’t mention Gayl, but he had leaked a key document to Wired. As a science adviser to the Marine Corps, he had recently returned from a stint in Iraq, where he had seen signs the military had delayed the rollout of much-needed armored vehicles known as MRAPs. Gayl briefed the staffs of Sens. Biden and Kit Bond (R-Mo.), who both later praised him as a “hero.”

Gayl claims he didn’t receive any blowback over the first op-ed, but that changed after he wrote another claiming “China-averse special interests” in the United States were “othering” or trying to “dehumanize” the Chinese in preparation for a war.

Op-eds in a Chinese state tabloid slammed U.S. policy. The author works at the Pentagon.

Why US will lose a war with China over Taiwan island

‘Zarifgate’ is FAKE NEWS: Israel Reported 200 Strikes in Syria 3 Years Ago Themselves

“Should Kerry tell me that Israel has conducted more than 200 attacks [air strikes] against us in Syria?” That’s the whole quote. All of it. And Israel reported on their illegal strikes in Syria 3 years ago. Not a secret. This is the Republican version of ‘Bountygate’… i.e. FAKE NEWS.

‘Zarifgate’ is FAKE NEWS: Israel Reported 200 Strikes in Syria 3 Years Ago Themselves

Related:

Concern over UK-based Iranian TV channel’s links to Saudi Arabia

Saudi Arabia Sought Vice’s Help to Build a Media Empire:

In one media venture that competes with the influence of Saudi rival Iran, individuals connected to the Saudi royal court funded and helped launch Iran International, a Persian-language broadcaster in London, according to British corporate records and people familiar with the channel.

Some journalists at Iran International have complained that management is pushing a pro-Saudi, anti-Iran line at the 24-hour channel, which broadcasts via satellite to the Middle East, Europe and the U.S., and can be viewed in Iran.

Saudi Arabia is making “a systematic and very persistent push in a new direction in the media sphere,” said Negar Mortazavi, Iran International’s former Washington correspondent, who left the organization last year. “The Saudis want influence and credibility, and are paying a lot for it.”